Lillkapsa põhjaga pitsa

Thursday, March 30, 2017


Nonii!

Kuna täna oli tarvis ülejäänud pererahvale tavalist pitsapoissi teha, aga ise ei tahtnud saiapõhja järada, otsustasin endale lillkapsa-versiooni teha...
Tulemus igaljuhul sai nii maitsev, et pole kindel, kas üldse veel kunagi ise saiapõhjaga jändama tahan hakata... Kui siis ainult juhul kui peaksin kunagi endale pitsakivi saama ja siis seda ka erandjuhtudel. :)

Mida siis pitsa jaoks vaja läheb?


  • pool lillkapsast (päris palju kulus seda indeed, mingi 600-grammine oli minu oma koos varrega)
  • marli, sõel või käterätik lillkapsa kurnamiseks
  • 1 kanamuna (õrrekanade omad on maitsvamad, ausalt)
  • tikutopsisuurune tükk juustu (kindlasti võid rammusama saada kui rohkem paned, aga mina panustan sellele juustule ikka, mis pitsa peale läheb)
  • pipar
  • sool
  • ürdid (mina kasutasin estragoni ja pitsamaitseainet, mis Kreetalt tõime, aga siin saab järgida oma fantaasiat)
  • meelepärased pitsakatted (minu valikus olid tomatipasta küüslauguga, kergelt praetud kanafilee, marineeritud kurk, jalapenod, punane sibul, pärlsibul ja mozzarella)
Kuidas toimida?

  1. Riivi lillkapsas riiviga kuni saad lillkapsapuru (mina kasutasin kõige peenemat riivi, hiljem hakkasin mõtlema, et teinekord prooviks ehk isegi natuke jämedama riiviga)
  2. Laota lillkapsasegu ahjuplaadile ja pane 175-kraadi juures (see temperatuur kehtib küpsetamise lõpuni) 10 minutiks ahju
  3. Transpordi jahtunud (mina kõrvetasin esimese ropsuga ennast muidugi ära) lillkapsasegu marlile (või sõela) ning pigista välja kogu vesi, mis suudad. Seda tuleb omajagu ja mida kuivema segu saad, seda suurem tõenäosus on hiljem saada ka krõbedapõhjaline pitsa-alus
  4. Kalla kurnatud lillkapsas kaussi, lisa muna, riivitud juust (see tikutopsioma, siinkohal soovitan küll peenikest riivi!), sool, pipar ja ürdid
  5. Sega kogu segu segamini
  6. Vormi segust küpsetusplaadile pitsapõhi. Isiklikult soovitan sellist õhemat, siis on ta ka krõbedam.
  7. Pane pitsapõhi 12 minutiks ahju, kuni see muutub ilusaks ja kuldseks
  8. Pärast seda pane pitsale meelepärased lisandid ning pista veel ca 10 minutiks ahju või kuni juust on kenasti sulanud ja pitsa kergelt pealt mullitab
  9. Serveeri!

Mina isiklikult ei saanud ülikrõbedat versiooni, sest tomatipasta sai veidi liiga vesine, aga ma ei olnud üldse õnnetu.... ausalt!
Sõin 1/4 pitsast ära ja kõht sai täis, aga küll ülejäänud ka otsa saab!

0 comments:

Post a Comment

Mari virtuaalne kokaraamat Copyright © 2009 Designed by Ipietoon Blogger Template for Bie Blogger Template Vector by DaPino